31 stycznia 2024 r. odbyło się spotkanie sołtysów gminy Ruda-Huta, w którym uczestniczyło 12 przedstawicieli jednostek pomocniczych gminy.
Spotkanie rozpoczęli sołtys sołectwa Rudka Piotr Śliwa i wójt Kazimierz Smal, którzy przywitali wszystkich przybyłych sołtysów. Wójt podkreślił, że kluczowymi tematami spotkania będą przekazanie nakazów podatkowych oraz informacja dot. zmian w zakresie gospodarki odpadami. Zastępca wójta Agnieszka Woszczewska poinformowała o rozstrzygnięciu przetargu dot. odbioru odpadów od mieszkańców naszej gminy.
Kierownik referatu podatkowego Andrzej Niemiec wraz z pracownikami Beatą Zańczuk i Klaudią Lasocińską omówili zmiany dot. stawek podatków oraz stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Przekazali sołtysom do rozniesienia decyzje podatkowe, informacje o zmianie stawki opłaty oraz ankiety dot. ilości kompostowanych przez mieszkańców bioodpadów.
Wójt poinformował o wielu realizowanych przez Gminę Ruda-Huta w 2023 r. inwestycjach, m.in. modernizacji części budynku szkoły z przeznaczeniem na Ośrodek Pomocy Społecznej w Rudzie-Hucie, rozpoczętej budowie sieci wodno-kanalizacyjnej oraz bieżących wydarzeniach społecznych i kulturalnych na terenie gminy. Przypomniał również zebranym sołtysom, że można już realizować zadania w ramach funduszu sołeckiego na 2024 r.
Kierownik Referatu Organizacyjnego Jarosław Walczuk przedstawił stan realizacji inwestycji drogowych wykonanych w 2023 r. i poinformował o pracach nad przygotowaniem dokumentacji dot. przebudowy dróg w Gdoli, Gotówce i Leśniczówce, które będą realizowane w okresie najbliższych dwóch lat. Przedstawił również zakres planowanej modernizacji infrastruktury oświetleniowej na terenie gminy Ruda-Huta.