Projekt ,,Lepszy Urząd”

Gmina Ruda-Huta wraz z trzema innymi gminami (Sawin,  Siedliszcze i Wierzbica) oraz Starostwem Powiatowym w Chełmie rozpoczęła realizację projektu pn. „Lepszy Urząd”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach konkursu 1/POKL/5.2.1/2011 organizowanego przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w ramach Działania 5.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Głównym celem projektu jest poprawa efektywności zarządzania oraz podniesienia jakości usług publicznych świadczonych w Urzędzie Gminy Ruda-Huta poprzez wdrożenie w okresie 24 miesięcy działań doskonalących w obszarach wymagających wsparcia zdiagnozowanych za pomocą Wspólnej Metody Oceny CAF.

Projekt ma na celu:- Podnoszenie jakości oraz zwiększenie dostępności usług publicznych,- Wdrażanie usprawnień zarządczych na poziomie całej organizacji, w tym zarządzania jakością,- Podniesienie kwalifikacji i kompetencji kadr,- Wzmocnienia zdolności w zakresie stanowienia aktów prawa miejscowego oraz aktów administracyjnych poprzez zapewnienie m. in. dostępu do systemów aktów prawnych, – Wzmocnienie zdolności w zakresie opracowywania, wdrażania i ewaluacji polityki i strategii o zasięgu regionalnym i lokalnym.

Działania projektowe obejmować będą:- opracowanie Ksiąg Identyfikacji Wizualnej w Urzędzie Gminy Ruda-Huta- utworzenie Punktu Obsługi Klienta w Starostwie Powiatowym w Chełmie,- monitoring i aktualizacja strategii rozwoju lokalnego,- opracowanie strategii informatyzacji i rozwoju społeczeństwa informatycznego,- wsparcie pracowników  w opracowaniu systemu rozwoju kompetencji kadr – szkolenia i studia podyplomowe podnoszące kompetencje kadry,- uruchomienie usług na ePAUP,- zakup zintegrowanych oprogramowań informatycznych wspierających pracę na stanowiskach oraz zarządzanie JST.

Osobą odpowiedzialną do spraw wdrażania usprawnień w Urzędzie Gminy Ruda-Huta jest Krzysztof Lewczuk, e-mail: krzysztof.lewczuk@rudahuta.pl

Data opublikowania: 08:17, 16 października 2012

Kategorie: Aktualności