27 listopada 2013 roku został uruchomiony nowy portal informacyjny www.obywatel.gov.pl – skierowany do obywateli oraz urzędników administracji publicznej.
W zależności od typu użytkownika można wybrać jeden z dwóch profili prezentowania informacji – profil obywatela lub profil urzędnika.
Profil obywatela – zawiera informacje o jednym z największych obecnie rządowych projektów pl.ID, realizowanych w Polsce.
Realizacja projektu ma na celu zapewnienie szybkiej i sprawnej obsługi obywatela, przedsiębiorcy – podczas jego wizyty w urzędzie. Projekt znacznie uprości załatwianie spraw z zakresu urzędu stanu cywilnego oraz dowodów osobistych. Dzięki projektowi, w każdym urzędzie w kraju będą obowiązywać te same procedury. Wiele spraw obywateli – bez dostarczania zaświadczeń, odpisów oraz innych dokumentów zostanie załatwiona przez urzędnika, który wszelkie informacje do danej sprawy znajdzie w Systemie Rejestrów Państwowych. W ramach programu pl.ID powstanie system teleinformatyczny, który będzie obsługiwać ewidencję ludności, dowody osobiste, rejestrację stanu cywilnego. System ten zapewni efektywne zarządzanie informacjami zawartymi w rejestrach na wszystkich etapach – od zasilania rejestru do udostępniania informacji i realizacji usług.
Przewidywany termin wdrożenia programu pl.ID dla obywateli – 1 stycznia 2015 r.