DRODZY MIESZKAŃCY,
z dniem 1 marca 2015 roku wchodzą w życie nowe ustawy o dowodach osobistych, ewidencji ludności oraz prawo o aktach stanu cywilnego. Nowe regulacje wprowadzają wiele zmian. Wychodząc naprzeciw problemom jakie mogą pojawić się na początku funkcjonowania nowych przepisów, przekazujemy informacje, które ułatwią Państwu załatwienie spraw w Urzędzie Gminy.
1. Dowody osobiste:
od 1 marca do wniosku o wydanie nowego dowodu osobistego składa się zdjęcie biometryczne (takie samo jak w paszporcie);
wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się w organie dowolnej gminy na terytorium RP;
dowody osobiste wydane przed dniem 1 marca 2015 r. zachowują swoją ważność do upływu terminów w nich określonych.
2. Ewidencja ludności:
nr ewidencyjny PESEL nadaje Kierownik USC w miejscu sporządzenia aktu urodzenia dziecka;
obowiązek meldunkowy pozostaje w formie niezmienionej.
3. Urząd Stanu Cywilnego:
odpisy aktu stanu cywilnego można będzie uzyskać w dowolnym Urzędzie Stanu Cywilnego;
do złożenia zapewnienia do zawarcia małżeństwa wystarczą tylko dowody osobiste nupturientów;
zapewnienie do zawarcia małżeństwa ważne jest 6 miesięcy;
na wniosek osób zamierzających zawrzeć małżeństwo, ślub cywilny może zostać udzielony poza USC, pod warunkiem, że wskazane miejsce zapewnia zachowanie uroczystej formy jego zawarcia.
Wójt Gminy Ruda-Huta/-/ Kazimierz Smal